زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

مجازات نزدیک شدن به سلطان ستمگر

 

رسول خدا (ص) می فرمایند: « بنده ای به سلطانی نزدیک نشد؛ مگر اینکه از خدا دور شد. مالش زیاد نشد؛ مگر اینکه حسابش سخت شد و پیروانش زیاد نشدند؛ مگر اینکه شیاطین او نیز فراوان شدند. » همچنین ایشان می فرمایند: « از نزدیکان و اطرافیان سلطان بپرهیزید؛ زیرا قطعا نزدیکترین شما به نزدیکان و اطرافیان سلطان دورترین شما از خداوند متعال است و کسی که سلطان را بر خداوند مقدم بدارد خداوند تقوای او را از بین برده و او را متحیر می سازد. » و نیز به فرموده « حضرت صادق (ع) »، کسی که نام خود را در دفتر فرزندان فلان کس که حکومتشان ظالمانه است بنویسد خداوند در روز قیامت، او را خوک محشور می نماید.

منبع: کتاب « ثواب الاعمال و عقاب الاعمال » 

مجازات جرأت پیدا کردن بر خدا

 

به فرموده « حضرت صادق (ع) »، به راستی که عده ای گناهان بسیاری مرتکب شدند؛ ولی پس از مدتی، از آن گناهان دوری کرده و از آن گناهان بسیار ترسان بودند. عده ای دیگر به آنها گفتند: « گناهان شما به عهده ما. » خداوند عز و جل بر آنها که گناه را به عهده گرفته بودند عذاب نازل کرد و سپس فرمود: « آنها از من ترسیدند و شما بر من جرأت پیدا کردید. »

منبع: کتاب « ثواب الاعمال و عقاب الاعمال » 

مجازات به خشم آوردن خدا

 

« حضرت علی (ع) » می فرمایند: « هنگامی که خداوند عز و جل بر شهری خشم گیرد و عذابی بر آنها نازل نکند، نرخهای آنها بالا رفته، عمرهایشان کوتاه شده، تاجران آن سود نبرده، میوه هایش پاکیزه نشده، رودهایش کم آب شده، باران بر آنها نباریده و بدانشان بر آنها مسلط می شوند. »

منبع: کتاب « ثواب الاعمال و عقاب الاعمال » 

مجازات عیبجوئی از مؤمن

 

روزی رسول خدا (ص) با جمعی نماز خواندند و سپس به سرعت به طرف مسجد رفته، دست بر در مسجد گذاشته و با بلندترین صدای خود فرمودند: « ای کسانی که با زبان ایمان آورده و ایمان به قلب آنها نرسیده است! از مؤمنین عیبجوئی نکنید؛ زیرا بی تردید کسی که در پی یافتن عیوب مؤمنین باشد خداوند به دنبال یافتن عیوب او خواهد بود و کسی که خداوند عیوب او را جستجو کند او را رسوا خواهد کرد؛ گرچه داخل خانه اش باشد. »

منبع: کتاب « ثواب الاعمال و عقاب الاعمال » 

مجازات نقل کردن مطلبی درباره مؤمن به قصد رسوا کردن او

 

« حضرت صادق (ع) » فرمودند: « کسی که چیزی از مؤمنی نقل کند با این هدف که او را رسوا کرده و شخصیتش را از بین ببرد تا از چشم مردم بیفتد خداوند عز و جل او را از سرپرستی خود خارج کرده و به سرپرستی شیطان وارد می نماید. »

منبع: کتاب « ثواب الاعمال و عقاب الاعمال »