زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

ناگفته ها

 

حرفی بزن.

من نمی رنجم،

نمی رنجم، اگر تلخ باشد.

حرفی بزن

به من؛

که پیر می شوم

در حسرت شنیدن حرفی

که هیچ گاه،

هیچ گاه،

بر زبان نیاوردی.

« زهرا خانی » 

تنهائی تلخ

 

تو نیستی و من،

شب را می بلعم؛

مثل قرصهای بدمزه اعصاب.

« سیده مریم حسینی » 

بی حوصلگی

 

دست خودش نبود؛

ولی

دیگر آن حوصله سابق را نداشت؛

نه برای حرف زدن،

نه برای راه رفتن

و نه حتی

فراری دادن پشه ای

که صبحها،

با اشتها،

نیشش را در پوستش فرو می کرد.

پیرمرد حتی

حوصله بی حوصلگی را هم نداشت.

« مهتاب قبادی » 

هوای تغییر

 

امروز دلم هوای تغییر گرفت،

از بودن تو دوباره تأثیر گرفت.

محتاج شدم به دیدنت روزی که ...،

روزی که دلت هوای تأخیر گرفت.

« افسانه علیرضائی » 

تقسیم

 

غمها مال من،

زشتیها مال تو.

گریه ها مال من،

تنهائیها مال تو.

 

حالا که همه چیز را قسمت کردیم،

دیگر شادی جهان را پر می کند.

نه؟

« فرناز میرحسینی »