زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

تأثیرات ماه و خورشید بر ابعاد مختلف فیزیکی و روحی انسانها

 

در طول دهه ها، گزارشات علمی بسیاری در تأیید و رد تأثیر ماه روی رفتار بشر، منتشر شده است. این گزارشها به تجزیه و تحلیل افزایش فعالیت ذهن، تعداد مراجعات بیشتر افراد به بخشهای اورژانس عمومی و روانی و شکایات صورت گرفته از وجود اختلالات ذهنی و فیزیکی شدیدتر، می پرداخت. تمام اشیاء؛ از جمله ستاره ها، سیارات و اجسام ماهواره ای، به علاوه ویژگیهای فیزیکی قابل لمس، دارای فرکانسهائی نامرئی و  ظریف نیز، هستند. این ویژگیهای فیزیکی و فرکانسهای نامرئی به درجات مختلف، بر ما - چه در سطح فیزیکی و چه در سطوح ظریف - تأثیر می گذارند. فرکانسهائی که از سمت ماه به سمتمان، می آیند هم، تأثیراتی بر جسم اتری ما؛ از جمله ذهن، دارند. مقصود از ذهن، احساسات و تمایلات است. ذهن از ذهن خودآگاه و ناخودآگاه، تشکیل می یابد. ما درون ذهن ناخودآگاهمان، دارای اثراتی هستیم که در طول زندگیهائی که داشته ایم، آنها را جمع آوری کرده ایم. گر چه از این افکار و اثرات، آگاه نیستیم؛ اما همینها هستند که در مورد پایه طبیعت و شخصیت ما، تصمیم گیری می کنند. این اثرات همانند کاتالیزورهائی هستند که افکار و اعمال متعاقب آن را ایجاد می کنند. این اثرات و افکار؛ هر دو، در سطوح ظریف، دارای فرکانسهائی هستند؛ اما فرکانسهای ماه از فرکانسهای ظریف افکار ما، ظریفتر می باشد و نسبت به فرکانسهای اثرات موجود در ذهن، ظرافت کمتری دارند.

فرکانسهای ماه این ظرفیت و توانائی را دارند که فرکانسهای افکار ما را از قسمت اثرات موجود در ذهن ناخودآگاه، به سطح ذهن خودآگاه، بیاورند. وقتی این افکار به ذهن خودآگاه، برسند، از وجود آنها، آگاهی می یابیم. در نتیجه، ما تحت تأثیر آن اثرات موجود در ذهن، قرار می گیریم که غالبتر هستند. فرکانسهای ماه به شکلی مشابه، روی ذهن حیوانات نیز، اثر می گذارند؛ لیکن، به دلیل تشکیل شدن ذهن آنها از اثراتی که فقط شامل تمایلات اساسی؛ مانند گرسنگی، خواب و ...، می شود، افکار بالا آمده به ذهن خودآگاه آنها تنها مربوط به غرائز اساسیشان، می باشد. در شکل زیر، می توانید بالا آمدن اثرات موجود در ذهن ناخودآگاه را به شکل افکار در ذهن خودآگاه، ببینید: 

اتفاقاتی که در سطح ماه، رخ می دهند؛ از جمله کامل، نو شدن و گرفتگی آن، می توانند هم در سطح فیزیکی و هم در سطوح ظریف، اثراتی بر ما، داشته باشند. هنگامی که ماه نو می شود، سمت تاریک و غیرتابان ماه به سمت زمین، است. تاریکی باعث ساطع شدن فرکانسهائی می شود که غالبا « راجا - تاما » هستند. در نتیجه، در مقایسه با زمانی که روی تابان ماه به سمت ماست، فرکانسهای غالبا « راجا - تاما » به سوی زمین، منتقل می شوند. جهت آشنائی با اجزاء ظریف پایه هستی « ساتوا »، « راجا » و « تاما »، به مقاله « اثرات مخرب استفاده از رنگ سیاه، بر رشد معنوی افراد »، مراجعه شود.

اما زمان تشکیل ماه کامل، شاهد کاهشی در « راجا - تاما »، هستیم که دلیلش افزایش نور ماه است؛ ولی از طرفی دیگر، به علت فعالتر بودن فرکانسهای ماه، افزایشی در فعالیت ذهن، ایجاد می شود. بسته به اینکه کدام اثر موجود در ذهن ناخودآگاهمان، تحت تأثیر فرکانسهای ماه قرار می گیرند، افکار ایجاد شده در سطح ذهن خودآگاه می توانند افکار تصادفی یا افکاری خاص باشند. به طور مثال، فردی که نویسنده است و کارش تمرکز روی کتابیست که می نویسد احتمال بیشتری دارد افکار مربوط به کتاب و خلاقیت در سبک نوشتار در وی، فعال شوند. این گونه افکار از مرکز استعداد، ناشی می شوند. بنابراین، امکان دارد فرد احساس کند به شکل ماهرانه تری، قادر به نوشتن می باشد؛ اما این مسئله برای بیشتر مردم، به صورت افکار تصادفی، ظاهر می شود. در صورتی که تعدادی عیوب شخصیتی غالب در فرد، وجود داشته باشد؛ از جمله خشم، حرص و طمع و ...، ممکن است به سطح آمده و افکار ما را تحت تسلط خود، درآورند. برای نمونه، در چنین روزهائی، یک فرد الکلی افکار بیشتری در رابطه با نیاز به نوشیدن الکل، به سراغش می آیند.

تاکنون در مورد تأثیراتی که ماه نو و کامل روی ذهن بشر، می گذارند صحبت کرده ایم. حال به تغییر شدت نیروی جاذبه ماه در این مواقع و تأثیرات متعاقب آن، می پردازیم. زمانی که ماه کامل یا جدید است، نیروی جاذبه ماه و خورشید با یکدیگر، ترکیب شده و کشش قدرتمندتری پیدا می کنند. همانطور که هنگام تنفس عمیق، مقدار هوائی که وارد دهان ما می شود 3 بار افزایش می یابد، در این هنگام نیز، نیروی کششی ماه 3 برابر می شود و شروع به جذب اصول کیهانی مطلق روی زمین؛ یعنی آب، خاک و هوا، می کند. این وضعیت باعث ایجاد نوعی کمربند فشاری قدرتمند در اطراف زمین، خواهد شد. در این فرایند که در سطوح ظریف، صورت می گیرد، زمانی که آب به سمت ماه، جذب می شود، بخار آب که گازی شکل است بالای آن آمده و وارد کمربند فشاری فوق خواهد شد. از آنجائی که انرژیهای منفی در حالتهای گازی شکل، غالبترند، این انرژیها به سوی کمربند فشاری مذکور، وارد شده و قدرت یکدیگر را افزایش می دهند. به همین جهت، حملات وارد شده به انسانها توسط نیروهای منفی، در این مواقع؛ هم در سطح فیزیکی و هم در سطح روانی، می تواند تا 3 بار، افزایش یابد. به علت بالا رفتن سطح « راجا - تاما » در این زمان، افرادی که اجراء کننده مراسم سری هستند یا افرادی با جزء « راجا » و « تاما »ی غالب، انرژی سیاه زیادی جهت فعالیتهای « راجا - تاما »ی خود، دریافت می کنند. از آن جهت که جهان مستعد حمله توسط نیروهای منفی، شده و شرایط برای رخ دادن حوادث « راجا - تاما »ئی؛ از جمله خودکشی، فرار، تسخیر شدن توسط ارواح و ...، فراهم می شود، این روزها به عنوان روزهای نحس، شناخته شده و توصیه می شود از انجام هر گونه فعالیت مثبت در این گونه مواقع، خودداری شود؛ چرا که نتیجه دلخواه به دست نیامده و احتمال اینکه فرد در تصمیم گیریهایش، دچار اشتباه بیشتری شود افزایش می یابد. 

تأثیری که ماه کامل روی افراد، می گذارد بیشتر بر جسم فیزیکی و واضح بوده؛ در حالیکه ماه نو بیشتر بر ذهن، اثرگذار و اثرش ناواضح است و در نتیجه، خطرناکتر. از آن جهت، خطرناکتر است که فرد به دلیل ناآگاه بودنش از اختلال به وجود آمده، هیچ اقدامی برای رفع آن، انجام نمی دهد.

در تحقیقات اولیه پزشکی - روانی درباره تأثیر ماه بر رفتار انسانها، این مسئله مورد تأیید قرار گرفته است؛ اما در تحقیقات اخیر، اثبات وجود رابطه میان این دو، با شکست مواجه می شود. دلیل آن افزایش بی سابقه « راجا - تاما » در دهه اخیر، می باشد؛ به نحوی که این میزان به اوج خود، رسیده و افزایشی که در میزان آنها در مواقع ماه نو و کامل، صورت می گیرد برای مردم، قابل احساس نیست؛ چرا که در همه روزهای ماه، شاهد بی نظمیها و آشوبها در روابط و زندگی خود، هستند. با اینکه مردم عادی قادر به درک افزایش نیروهای منفی در این مواقع، نیستند؛ اما افراد سالک راه خدا به دلیل تمرینات روحی مداومی که انجام می دهند، مورد حمایت خدا قرار داشته و به راحتی، متوجه این تغییرات می شوند. از طرفی، ایشان دارای جزء « ساتوا »ی بالائی به دلیل همین تمرینات مداوم، هستند که به درک زیاد آنها در این رابطه، منجر می شود.

از آنجائی که تأثیرات مضر ماه نو و کامل جنبه روحی دارند، تنها معالجات و تمرینات روحی اند که قادر به محافظت ما در مقابل این وقایع، می باشند. برای مقاومت کردن در چنین شرایطی، بهتر است از گرفتن تصمیمات مهم، خرید و فروش و ...، طی این روزها، خودداری کرده و به تمرینات روحی؛ از 2 روز قبل تا 2 روز بعد از آن، بپردازیم. ذکر نام خداوند بر اساس مذهبی که فرد دارد نیز، مفید است.

بعد از ماه نو، ماه شروع به افزایش کرده و به سمت کامل شدن، پیش می رود و به تدریج، نیروی جاذبه ای که بر زمین، وارد می کند و به تبع آن، تأثیرات منفی ناشی از افزایش جاذبه ماه  نیز، بیشتر می شود. به همین شکل، پس از ماه کامل، ماه به تدریج، شروع به کاهش کرده و اثرات مضر ایجاد شده توسط افزایش « راجا - تاما »ی ناشی از کم نور شدن ماه، نیز زیاد می شود. در چنین شرایطی، کار صحیح آن است که با افزایش تدریجی تمرینات روحی خود، همانطور که از ماه کامل به سمت ماه نو و بالعکس، حرکت می کنیم به مقابله با این نیروهای منفی بپردازیم.

کم نور شدن و افزایش جزء « راجا - تاما » در هنگام گرفتگی ماه و خورشید نیز، همین وضع را ایجاد کرده و میزان تأثیر گرفتگی بر انسانها به قابل مشاهده بودن آن توسط بشر، بستگی دارد. به طور مثال، اگر گرفتگی در مکانی در وسط اقیانوس آرام، رخ دهد؛ یعنی جائی که جمعیتی در آن، مشاهده نمی شود، تأثیر گرفتگی نیز، کم خواهد بود. شیوه مقابله با نیروهای منفی هنگام گرفتگی، انجام تمرینات روحی در این مواقع، می باشد. شاید به همین جهت، است که در دین اسلام، خواندن نماز « آیات » بر فرد مشاهده کننده این گونه وقائع، واجب شده است؛ چرا که گفته شد میزان تأثیر گرفتگی به میزان قابل مشاهده بودن آن برای تعداد بیشتری از افراد، وابسته است و اگر فرد سهم خود را در رفع و برطرف کردن نیروهای منفی ناشی از حضورش در محل گرفتگی و مشاهده آن، اداء نکند، باعث ضرر به جامعه و طبیعتا مرتکب گناه شده است. علاوه بر انجام تمرینات روحی، پرهیز از موارد زیر هم، به مقاومت ما، کمک می کند: 1- از گرفتن تصمیمات مهم، در زمان گرفتگی، خودداری کنید. 2- فعالیتهای « راجا - تاما »ی خود را؛ مثل خوابیدن، رفتن به توالت، غذا خوردن، روابط زناشوئی و ...، کاهش دهید؛ چرا که شما را بیشتر مستعد متأثر شدن از شرایط فوق، می کند. 3- بسته به میزان گرفتگی، از خوردن غذا به مدت زمان ذکر شده در ذیل، خودداری کنید:

گرفتگی کامل = از 12 ساعت قبل از شروع گرفتگی

سه چهارم گرفتگی = از 9 ساعت قبل از شروع گرفتگی

یک دوم گرفتگی = از 6 ساعت قبل از شروع گرفتگی

یک چهارم گرفتگی = از 3 ساعت قبل از شروع گرفتگی

در صورتی که هنگام بالا آمدن ماه یا خورشید، گرفتگی شروع به رخ دادن کند، باید بدون توجه به میزان گرفتگی، از 12 ساعت قبل از شروع آن، از خوردن غذا، پرهیز کرد و اگر ماه و خورشید با گرفتگی، بالا بیایند، باید خوردن را از روز بعد و  پس از حمام کردن، آغاز نمود. کودکان، افراد بیمار و سالمندان می توانند این مدت را به 4 و نیم ساعت، کاهش دهند تا برایشان، قابل تحمل شود.

در پایان، باید گفت زمین لرزه ها، سیلها، بیماریهای همه گیر، قحطیها و ... زمانی به وقوع می پیوندند که گناههای انباشته شده افزایش یابند. این وضع جهت تنبیه افرادیست که میزان گناهانشان افزایش یافته و همچنین، برای متنبه کردن افرادی که هیچ اقدامی برای غلبه بر آن موقعیت، نکرده اند. این بلایا به طور ناگهانی، رخ می دهند. در نتیجه، انسانها هیچ وقتی برای نجات خود، نمی یابند. در مقابل، در حوادث قابل پیش بینی؛ مانند گرفتگی ماه و خورشید و کامل یا نو شدن ماه، ما قادر به نجات خویش از اثرات منفی ناشی از آنها، به وسیله تمرینات روحی، خواهیم بود.