زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

روشن کردن عود و فوائد آن در پاکسازی فرد و محیط

 

عودها از طریق عطرهای بخصوصی که دارند، قادر به جذب جنبه های خاصی از الوهیت هستند که آگاهی الهی  مخصوص به آن جنبه را با خود، به همراه دارند. این آگاهی الهی پاکی روحی را افزایش داده و با انرژیهای منفی موجود در فرد یا محیط، مبارزه می کند. در نتیجه، فرد با افزایش جزء « ساتوا » و کاهش جزء « راما » در درون و محیط، به شفادهی روحی، دست می یابد. ( جهت آشنائی با اجزاء پایه « ساتوا »، « راجا » و « تاما »، به مقاله « اثرات مخرب استفاده از رنگ سیاه، بر رشد معنوی افراد »، مراجعه کنید. ) می توان از عودها، علاوه بر پاکسازی شخص و محیط از انرژیهای منفی، در تمرینات روحی؛ همانند مدیتیشن و ذکر نام خداوند، بهره برد. بر اساس وضعیت موجود، جنبه های مختلف الوهیت که توسط عطر عود، جذب می شوند یا به شکل نجات بخش و یا به شکل نابودکننده، ظاهر می گردند. اگر فرد در حال انجام تمرینات روحی؛ مانند ذکرگوئی و مدیتیشن، است یا انرژیهای منفی موجود در محیط یا شخص، کم یا در حد صفر می باشند، جنبه های مختلف الوهیت به شکل نجات دهنده آن، آشکار شده و در صورتی که انرژیهای منفی در فرد یا محیط، حاضر باشند، عمدتا به شکل نابودکننده، بروز می کنند. 

روشن کردن عود جهت جذب جنبه های مختلف الوهیت و در نتیجه، آگاهی الهی مربوط به آن جنبه، مؤثر است؛ اما میزان آن در مقایسه با دعا کردن و ذکر گفتن، کم می باشد. نسبت سودمندی ذکر گفتن 30، دعا کردن 10 و روشن کردن عود 1 است؛ لیکن، از آنجائی که بیشتر ما توانائی دعا کردن یا ذکرگوئی به شکلی که بتوان جنبه های مختلف الوهیت را جذب کرد، نداریم، بنابراین، روشن کردن عود به عنوان اقدامی موقتی، تسهیل کننده است؛ ولی نباید به آن، بسنده کرد و باید با تمرین روحی، به آن میزان رشد روحی، دست یافت که بتوان از عود، بی نیاز شد؛ چرا که افراد بالای 60 درصد سطح معنوی نیازی به استفاده از عود، ندارند؛ گرچه در این حالت نیز، مفید است. مقصود از دعا کردن، دعای بدون چشمداشت دنیوی و مادی و منظور از ذکرگوئی، ذکر نام خداوند همراه با تمرکز و احساس روحی، می باشد.

در عصر جدید، به دلیل کمبود تمرین روحی توسط افراد، با افزایشی در سطح انرژیهای منفی، روبرو هستیم. این انرژیهای منفی نه تنها، در محیط پراکنده هستند؛ بلکه به صورتی پوششی سیاه، اطراف فرد را فراگرفته اند. ضخامت پوشش سیاه اطراف یک فرد با سطح معنوی متوسط، در دوره فعلی، 4 سانتیمتر است. یک چنین فردی عمدتا توسط اجداد درگذشته و ارواح حاضر در منطقه « دوزخ » و منطقه اول « جهنم »، تحت تأثیر قرار می گیرد. زمانی که پوشش سیاه اطراف شخص، 4 سانتیمتر ضخامت داشته باشد، آگاهی الهی ناشی از روشهای شفادهی روحی، امکان نفوذ به شخص را نداشته و در نتیجه، هیچ بهبودی ای در فرد، حاصل نمی گردد. روشن کردن عود روشی مؤثر در کاهش پوشش سیاه موجود، می باشد. عود جزء « راجا - تاما »ی موجود در پوشش سیاه و محیط را کاهش داده و راه را برای نفوذ آگاهی الهی، هموار می سازد. همچنین، عود روشن آگاهی الهی را به شکل اصل مطلق کیهانی آتش، ایجاد کرده که با اصل مطلق کیهانی هوا که در دود عود روشن، وجود دارد فعال می شود و به شکل فواره، به سرعت و به سمت بالا، حرکت کرده و سپس، با سرعت، به سمت پائین، آمده و اجزاء « راجا - تاما »ی روی زمین و واقع در جو را کاهش داده و انرژهای منفی را نابود می سازد. به این شکل، مکان مورد نظر نیز، پاکسازی می شود. 

حال به چگونگی استفاده از عود، می پردازیم. عودها حداکثر طول عمری 2 ساله دارند. بهتر است قبل از اتمام این مدت، آنها را استفاده کرد؛ چرا که با گذشت زمان، قدرت موجود در عطر آنها، از بین می رود. همچنین، محل نگهداری و ذخیره عودها بهتر است هر 3 ماه یک بار، تعویض گردد؛ چون قرار دادن ظرف ذخیره عودها در مکانهای مختلف، باعث ایجاد پوششی سیاه در اطراف آن، شده و قدرت آن را نابود می سازد. این انرژیهای سیاه اطراف خود عودها را نیز، احاطه می کنند. پس، بهتر است آنها را داخل جعبه مخصوص خود، در محراب، قرار داده و برای حفاظت عودها از انرژیهای منفی، دعا کنیم. برای روشن کردن عود، ابتداء عودی را برداشته و دعا می کنیم تا پوشش سیاه اطراف آن - در صورت وجود - نابود گردد. برخی مردم عود را داخل شکافهای دیوار و ...، قرار می دهند. این  روش از منظر روحی، صحیح نیست. به علاوه، خاکسترهای عود روی زمین، ریخته و لگدمال می شوند که منجر به بی حرمتی به خاکستر مقدس به دست آمده از سوختن عود، می شود. استفاده از یک جاعودی به همراه بشقاب زیر آن، بهترین روش برای جمع کردن خاکستر عود است.  با این کار، نه تنها، خاکستر عودها لگدمال نشده و بی احترامی ای صورت نمی گیرد؛ بلکه روشی پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی می باشد. به هر میزان احترام فرد هنگام روشن کردن عود، بیشتر باشد، به همان اندازه نیز، منافع حاصل از آن، افزایش می یابد. این حس احترام باید در افرادی که در اطراف محل روشن کردن عود، حضور دارند نیز، وجود داشته باشد. دلیل این احترام آگاهی الهی جذب شده توسط رایحه عود، است که در محل، حضور دارد. پس، آن را روشن کرده و داخل جاعودی ای که داخل بشقاب، قرار داده شده، می گذاریم. سپس، آن را داخل خانه، در جهت عقربه های ساعت، در گوشه ها و کناره های دیوار، چرخانده و به ذکر گفتن، می پردازیم. ذکرگوئی می تواند همراه با صدا یا در ذهن، انجام پذیرد. شعاع تأثیر عود تا 5 متر، در جهت بالا - پائین و چپ - راست، می باشد؛ یعنی بین طبقات را هم، در برمی گیرد؛ ولی بهتر است برای هر طبقه، عودهای جداگانه ای روشن و همچنین، از ظرفهای ذخیره سازی عود جداگانه ای، استفاده شود. یک عود برای هر طبقه، کافیست؛ اما اگر در اتاقی، انرژی منفی بسیاری احساس می کنید، می توانید از عود جداگانه ای، برای آن اتاق، بهره ببرید.

مسئله مهمی که باید در هنگام روشن کردن عود، بدان توجه کرد تمیز و مرتب بودن محل روشن کردن عود است. در یک خانه تمیز، عنصر « راجا - تاما »ی کمتری وجود دارد. همین مسئله خود باعث جذب اصل الهی بیشتری شده و از طرفی دیگر، اصل الهی به دست آمده مجبور به مبارزه کمتری با جزء « راجا - تاما »ی موجود، می باشد. در آخر، خاکسترهای به دست آمده از سوختن عود را حتی الامکان با دست راست، جمع کرده و داخل ظرفی مخصوص، قرار داده و در قسمت محراب، می گذاریم. به این ترتیب، جزء « ساتوا »ی آن باقی می ماند و برای استفاده های بعدی، می توان از آن، بهره برد. این کار از آن جهت، باید با دست راست، انجام پذیرد که دست راست با کانال خورشیدی سیستم انرژی روحی بدن؛ « کوندالینی »، در ارتباط است و انرژی بیشتری از آن، دریافت کرده و به این ترتیب، دست فعالتری می باشد. برای مطمئن شدن از حفظ جزء « ساتوا »ی خاکستر عود، می توانید نام خداوند را روی ظرف آن، بچسبانید. سعی کنید در عرض 3 ساعت، خاکستر عود را در ظرف مخصوص، قرار دهید؛ چرا که جزء « ساتوا »ی آن از دست رفته و از نظر فیزیکی نیز، آلوده می شود. در صورتی که خاکستر عود بیش از 3 ساعت، بیرون بماند، از ریختن آن داخل ظرف ذخیره سازی، خودداری کنید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که در دوران قاعدگی، جزء « راجا » در زنان، افزایش می یابد و تا پایان خونریزی، این وضع ادامه دارد. بنابراین، اگر زنی در این دوران، با عودها یا ظرف ذخیره سازی آنها، تماس یابد، پاکی روحی یا جزء « ساتوا »ی آنها کاهش پیدا می کند. به همین جهت، توصیه می شود طی این مدت، زنان از لمس آنها، خودداری نمایند. همچنین، بهتر است شخص دیگری به روشن کردن عود و چرخاندن آن در خانه، جهت پاکسازی محیط، بپردازد. اگر فرد تنها زندگی کرده یا کسی در خانه، حضور ندارد، بهتر است از چند روز قبل، تعدادی از عودها را کنار گذاشته تا حداقل، مجبور به لمس ظرف ذخیره سازی عودها، نشود و از این عودها، استفاده کند. توجه کنید برای جلوگیری از آلوده شدن خاکسترهای عود ذخیره شده، در صورتی که ظرف مورد نظر بزرگ است، بهتر است مقداری از آن را جهت استفاده روزانه، داخل ظرفی جداگانه قرار دهید. به این ترتیب، با هر بار باز کردن در ظرف اصلی، خاکسترها از نظر روحی و فیزیکی، آلوده نمی شوند.

در کل، لمس کردن ظرف ذخیره سازی عودها و نیز خاکستر آنها، سبب آلوده شدن آنها در سطح فیزیکی و روحی، خواهد شد. برای جلوگیری از این آلودگی، بهتر است جهت استفاده روزانه از خاکستر مقدس، همانند زنانی که در دوره قاعدگی، قرار دارند، از ظرفی به غیر از ظرف اصلی ذخیره سازی، استفاده شود و قبل از تماس نیز، دستان خود را شستشو دهید.

هنگام تصمیم گیری در مورد رایحه عود، بهتر است از روش آزمون و خطاء، استفاده کنید. ابتداء از رایحه « گل یاسمن »، شروع کرده و در صورتی که احساس کردید مناسب شما نیست، سراغ رایحه های دیگر بروید. دلیل اینکه گفته می شود بهتر است از رایحه « گل یاسمن » آغاز کنید، این است که احتمال اینکه این رایحه متناسب با شما، باشد زیاد است. در حقیقت، رایحه ای مناسب شماست که بیشترین ناآرامیها را؛ مثل سردرد، تنگی نفس، تهوع و ...، در شما، ایجاد می کند؛ چرا که این حالتها نتیجه جنگ میان نیروهای منفی دردسرزا و انرژی مثبتی است که از عودها، ساطع می شوند.

تعداد دفعات روشن کردن عود در طول روز، برای افراد مختلف با سطح روحی متفاوت یا بسته به میزان آلودگی محیط اطراف و ناآرامی ای که حس می شود، متغیر است. گفته شد افراد بالای 60 درصد سطح روحی نیازی به استفاده از عود، ندارند؛ هر چند، برای آنها نیز، مفید است. برای افرادی که سطح روحی بین 50 الی 60 درصد، دارند استفاده از عود، برای یک بار در روز، کافیست و به اشخاص کمتر از 50 درصد، توصیه می شود حداقل 2 عود در روز، روشن کنند. اگر فرد احساس آشفتگی و ناآرامی زیادی در محیط، دارد، می تواند این کار را تا 5 بار در روز نیز، انجام دهد. سوختن کامل هر عود حدود 40 تا 45 دقیقه، طول می کشد. تأثیر مثبت عود حدود 30 دقیقه بعد از پایان سوختن کامل آن، ادامه می یابد. البته انرژیهای مثبت عود نیروهای منفی را به کل، نابود نساخته؛ بلکه آنها را به عقب می راند و اگر حمله ای از سمت نیروهای منفی، صورت نگیرد، آرامش در فرد و محیط، پایدار می ماند؛ اما اگر بعد از این مدت ( 30 دقیقه )، مجددا ناآرامی به سراغ فرد بیاید، بهتر است یک عود دیگر نیز، روشن کرده تا در نهایت، احساس آرامش در شخص و محیط، ثبات یابد. مدت تأثیر انرژیهای مثبت عود دوم 25 دقیقه است و روشن کردن عود سوم هیچ سودمندی خاصی ندارد. همچنین، بهتر است زمان طلوع آفتاب، برای دفع انرژیهای منفی ایجاد شده در طول تاریکی شب و زمان غروب آفتاب، به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای مبارزه با به وجود آمدن انرژیهای منفی در هنگام شب، به روشن کردن عود بپردازیم. در صورت استفاده مستمر از عود، انرژهای منفی و پوششهای سیاهی که توسط ارواح و اجداد درگذشته، به وجود آمده و به وسیله آنها مشکلاتی در زندگی ما، ایجاد می کنند دفع شده و آنها که متوجه می شوند محیط دیگر برایشان مساعد نیست، برای همیشه، آن جا را ترک می کنند. یکی از دلائل واکنشهای آلرژیکی که در فرد، مشاهده می شوند نیز، مبارزه ای است که میان انرژیهای مثبت عود و نیروهای منفی، درمی گیرد. البته این واکنشها دلائل دیگری هم، دارند؛ از جمله دلائل فیزیکی و جسمی و نیز، خاطره بدی که فرد در زندگی گذشته، در رابطه با آتش، داشته است.

از دیگر نکاتی که باید به خاطر داشت، این است که از لمس خاکستر عودها، تا 12 روز بعد از تولد یا مرگ در خانواده، پرهیز شود؛ چرا که جزء « راجا - تاما » در خانواده، افزایش یافته و تأثیری منفی روی آنها، خواهد گذاشت. به علاوه، از نگهداری خاکستر عودها بیش از 3 ماه، خودداری کنید؛ زیرا در معرض احاطه شدن توسط پوشش سیاه، قرار خواهند گرفت. پس از این مدت، باید آنها را به آب روان یا دریا، سپرد و در صورت در دسترس نبودن این دو، می توان آنها را در حیاط  خلوت یا باغ، دفن نمود. به یاد داشته باشید بعد از رفتن به توالت یا بیرون ماندن از خانه، ابتداء دستها و پاهای خود را شستشو داده و بعد، به لمس خاکستر عودها بپردازید. این از آن جهت، است که فرد در هنگام حضور در توالت یا بیرون از خانه، در معرض جزء « راجا - تاما »ی فراوانی، قرار دارد.

از خاکستر ناشی از عود، می توان جهت دفع انرژیهای منفی فرد و محیط، بهره برد. برای این کار، می توانید مقداری خاکستر عود را روی کف دست، ریخته و آن را با عمل دمیدن، به روی شخص مورد نظر یا به محیط اطراف، بپاشید. آگاهی الهی ای که در خاکستر عود، وجود دارد در سطح اصل مطلق کیهانی آتش، عمل می کند. عمل دمیدن، باعث می شود این اصل با اصل مطلق کیهانی باد، کامل شده و خاکستر در سطح ظریفتر روحی، عمل کرده و در نتیجه، تأثیر بیشتری خواهد داشت؛ یعنی نه تنها انرژیهای سیاه موجود در شخص یا محیط؛ بلکه مراکز این انرژیها نیز، از بین می روند. از دمیدن به خاکستر عودها، می توان برای کسب انرژی مثبت، از بین بردن ناآرامیهای شخص و پاکسازی روحی محیط، بهره برد.