زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

فوائد « یوگا »، در پاکسازی انسان

 

امروزه، شرکت در کلاسهای « یوگا » به امری رایج، در سرتاسر دنیا، مبدل گشته است. در بسیاری از این کلاسها، حالتهای مختلف « یوگا » و تمرینات تنفس آموزش داده می شوند؛ تمریناتی که توسط استادان باستانی، جهت نظم بخشیدن به انرژیهای حیاتی بدن، به وجود آمده اند. میزان تأثیر انجام تمرینات « یوگا » بر پاکسازی روحی، در مورد قسمتهای مختلف بدن، متفاوت است. در ذیل، میانگین مقدار این پاکسازی برای بخشهای مختلف بدن، آمده است: 

البته پاکسازی توسط « یوگا » صرفا، در مورد جسم فیزیکی و جسم حیاتی انسان، اتفاق می افتد. جهت تزکیه جسمهای لطیفتر بدن؛ همچون ذهن، هوش و من لطیف، تمرینات روحی ظریفتری مورد نیاز است؛ لیکن تمرینات روحی ظریفتر قدرت پاک کنندگی اجسام فیزیکی و حیاتی را دارا می باشند.

با همه فوائدی که در « یوگا »، مشاهده می شود، هیچ رابطه ای میان پاکی به دست آمده توسط آن و سرنوشت بشر، وجود ندارد. برای مثال، اگر در سرنوشت فردی، تصادف یا ابتلاء به نوعی بیماری ماهیچه ای و ... وجود داشته باشد، انجام تمرینات « یوگا » مانع تحقق آن سرنوشت، نخواهد بود؛ اما پاکی بدن ناشی از این تمرینات، تحمل جسم را در رویاروئی با این سرنوشت، افزایش می دهد. همچنین، ما برای ورود به بهشت، به سطح خاصی از پاکی، در سطوح مختلف جسم، ذهن، من لطیف و ...، نیازمندیم؛ یعنی حداقل، به 50 درصد پاکی. تمرینات « یوگا » در این راه، کمک کننده هستند.