زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

روز « گوروپورنیما » چیست و چگونه از آن، بیشترین استفاده را ببریم؟

 

یکی از ویژگیهای خداوند، هدایت کردن سالکان در سفر روحانیشان، است که به آن، « اصل هدایت الهی » یا « اصل گورو » گفته می شود. این اصل سالک را به سمت انجام تمرینات روحی، سوق داده و او را در تمامی گامهایش، در سفر روحانی، راهنمائی می کند. از این روست که « اصل گورو » در نزد سالکان، از اهمیت ویژه ای، برخوردار بوده و این تعالیم و هدایتهای صورت گرفته از جانب پروردگار، مورد سپاسگزاری آنها، واقع می گردند؛ حتی اگر به شکل حوادثی ناخوشایند، صورت پذیرند.

با آنکه همه روزهای سال را می توان به سپاسگزاری از « اصل هدایت الهی »، اختصاص داد؛ اما روزی از سال، وجود دارد که « گوروپورنیما » نامیده شده و از آن جهت که « اصل گورو » در آن روز، 1000 بار، فعالتر از روزهای دیگر سال، است، از اهمیت بالائی، برخوردار می باشد. در واقع، هر چه به سمت این روز، حرکت می کنیم، بر میزان فعالیت « اصل هدایت الهی »، افزوده می گردد. در صورتی که چشم انداز صحیحی از این روز، داشته و در دوره زمانی ای که به سمت این روز، پیش می رود، تلاشهای درستی نیز، از خود، نشان دهیم، می توانیم هم، در طول این دوره و هم، در خود روز « گوروپورنیما »، منفعتهای روحی فراوانی، به دست آوریم. در ذیل، به مواردی که در کسب منافع بیشتر، از فعالیت این اصل، در این دوره، یاری رسانند، اشاره می گردد:

1- داشتن نگاهی تعلیم گیرنده نسبت به امور: گاهی اوقات، در زندگی، به موقعیتهائی، برمی خوریم که به شکلهائی مختلف، ما را به چالش، دعوت می کنند. با داشتن نگاهی یادگیرنده به تمامی این موقعیتها، در واقع، خود را هم راستا با « اصل هدایت الهی »، قرار داده و از آن چه که قصد فهماندش را به ما، دارد نیز، بهره می بریم. می گویند: « تمامی اتفاقات و حوادث خود، یک « معلم » هستند. » بنابراین، باید همواره، این احساس روحی را با خود، همراه داشت که هر آن چه که در زندگیمان، روی می دهد موهبتیست از جانب خداوند تا به وسیله آن، چیزی را به ما، بیاموزد.

2- افزایش حس قدردانی نسبت به آن چه که خداوند به ما، عطاء می کند: خداوند همه جهان را به وجود آورده است. او این زندگی را به ما، داده و خود او نیز، تمامی لحظاتش را برایمان، محافظت می کند. پروردگار هر آن چه که بدان، نیازمندیم برایمان، فراهم ساخته و ما کافیست تمامی تمرکزمان را بر روی تمرینات روحی، قرار دهیم؛ اما ما بیشتر اوقات، از این آگاهی، غافل هستیم. تلاش فزاینده در قدردانی از خداوند، سبب افزایش احساس روحی نسبت به سپاسگزاری از وی، شده که این مسئله ما را در انجام رشد سریع روحی، یاری می رساند.

3- افزایش تمرینات روحی؛ چه از نظر کیفیتی و چه از نظر کمیتی: دوره زمانی ای که به سمت روز « گوروپورنیما »، حرکت می کند برای رشد روحی ما، بسیار هدایت کننده و مؤثر است. از این جهت، تمرینات روحی بیشتر در طول این دوره، سبب جذب هر چه فزاینده تر « اصل هدایت الهی » و در نتیجه، استفاده بیشتر از آن، می گردد. افزایش کمیتی تمرینات روحی را می توان صرف وقت بیشتر در ذکر نام خدا، سعی بیشتر در رفع عیوب شخصیتی، افزایش میزان خدمت رسانی به « حقیقت مطلق » و ... تعریف کرد. همچنین، افزایش کیفیتی تمرینات روحی را می توان ذکر نام خداوند با داشتن احساس روحانی بیشتر، انجام تمرینات روحی با تمرکز بالاتر و اشتباهاتی کمتر، تمرکز عمیقتر بر اشتباهات و سعی در رفع آنها و ... معنا نمود.

4- قربانی کردن داشته های خود، برای خداوند: خداوند حاضر به اعطای هر چیزی، به ماست؛ اما چگونه باید خود را سزاوار دریافت آن چه که او به ما، می دهد بسازیم؟ با دادن داشته هایمان، به پروردگار، فضائی در خود، ایجاد می کنیم تا برکت او را جذب نمائیم. با انجام ذکر نام الهی و رفع عیوب شخصیتی خود، می توان به قربانی کردن ذهن، پرداخت و با انجام تمرینات روحی مختلف، به قربانی نمودن جسم و هوش. همچنین، قربانی کردن ثروتهای مادی در راه خداوند، می تواند به صورت دادن آنها به قدیسها یا قدیسه ها یا سازمانهای روحی ای باشد که در گسترش علوم و آگاهی روحی، در جهان، گام برمی دارند. ساده ترین راه همان قربانی کردن ثروت است؛ اما فرد زمانی بهره ای بیشتر خواهد برد که به قربانی نمودن در همه سطوح؛ ذهن، جسم، هوش و ثروت، بپردازد.

با در نظر گرفتن موارد فوق و انجام تمرینات روحی بیشتر در طول دوره زمانی پیش از این روز، روز « گوروپورنیما »ی پر از برکتی، خواهیم داشت. روز 27 جولای، روز « گوروپورنیما »ی مربوط به سال 2018 میلادی، بود. برای آگاهی از روز « گوروپورنیما »ی سالهای بعد و استفاده هر چه بیشتر از آنها، می توانید به جستجو در فضای اینترنت، بپردازید.